perjantai 7. lokakuuta 2011

Pojalle trikoopaitoja

Kyllä täällä välillä ommeellaankin. Tässä kuvat parista valmistuneesta ihan perus trikoopaidasta. Kankaat poikani valitsemia (siis minun kangaskaapistani) ja nämä saivat tuomion päivävaate. Kovasti koitin taivutella apinapaitaa yökäyttöön, mutta on pojasta hieno ja ehdottomasti päiväkäyttöön. Minusta kangas on tosi ruma... Itse olen kyllä oikein ennakkotilaamalla hankkinut, mutta nyt jotenkin tökki ja pahasti. Tilasin vielä 1,5m, joten sitä piisaa. Valmiina on tosin ihan lapsekkaan vauhdikas ja kiva. Kangas on nimeltään "kiipeilevät apinat" ja materiaaliltaan laadukas strech jersey (Kameleont Design ja ostettu Ikasyriltä).

Toinen paita ommeltu komeasta dino trikoosta eli  Znok Jurassic (Sampsukka). Hyvältä laadulta vaikuttaa tämäkin.




Kaavana Ottobre 4/2011 More Grey, joka meille oikein passeli koossa 110cm. Pitkä ja riittävän kapea. Tykkään!

Molemmat kantattu ruskealla resorilla. Olimpas seikkailunhaluinen! ;) Molemmissa tuota menoa on jo paitakankaanakin, joten pysyin ryhdikkäällä, mutta neutraalilla linjalla.

POHDINTAA MIKSI OMPELEN VAIN POJALLENI:
Huomaan ompelevani lähinnä tuolle 4v 9kk pojalleni, vaikka olisi minulla pikkuprisessakin jolle tehdä. Mietin tätä yksi ilta ja arvelen sen johtuvan kai eniten siitä, että näitä iloisia kankaita löytyy niin kivoja pojankuoseissa. Tai siis tykkään pitää tällaisia värikkäitä ja lapsekkaita vielä hänellä ja kun ne pojallekkin ovat mieluisia niin mikäs sen kivempi. Tarjontaa valmisvaatteissa tuon ikäiselle ei enää niin paljon ole tämän tyylisissä (tai on jos netistä tilaa). Aiemmin kun lähinnä ostelin vaatteita niin käyttämiämme merkkejä olivat Småfolk, Katvig, Me&I yms sekä Polarn o Pyret ja Molo kids. Kahta jälkimmäistä ostelen silloin tällöin vieläkin, mutta aika vähän. Huomaan saavani hyvälaatuisia ja kivoja paitoja itsekkin tekemällä. Ja onhan se jotenkin speciaalia kun ovat made by mum.

Tyttärelleni olen löytänyt secondhandinä (muutamien kirppisten kiertely on "pieni paheeni" näin hoitovapaalla) kaikkia ihanuuksia ja tarvetta ommella ei ole niinkään. Lisäksi olen sillä tavoin vinksahtanut, että moni ns. unisex kuosi on minun mielessäni pojan "kuosi". Elän siis vielä sitä ruusunpunaista ja sokerikuorrutettua tyttöhuumaa Monsoon mekkoineen. Ehkä tulee aika kun alan hepeniäkin tekemään.Materiaaliakin on jo vähän haalittu.

Näitä perus arkivaatteita tulee kuitenkin eniten pidettyä, joten niitä eniten ompelen vaikkei niissä nyt varsinaisesti mitään erikoista olekkaan.

10 kommenttia:

Niina kirjoitti...

Voisin ostaa sulta loput tosta apinakankaasta jos et kestä sitä, tarvitsisin sitä kipeästi.

Ikuinen vauvakuume kirjoitti...

Ja minun silmään resorit passasivat hienosti ja käytössä kuvittelisin olevan aikast reippaan näköiset eli hienot paidat!

HeliHoo kirjoitti...

...ja täällä olisi toinen halukas ostaja 60cm:lle tuota keltaista apinakangasta :)

Hanna kirjoitti...

musta kanssa tuo apina on ihan kauhea! :D
miksi se on niin vajaan näköinen!? :D

mulla olis puoltoista metriä vihreää.... :D

Niina kirjoitti...

Mulle kelpais vaikka tosta vihreästäkin semmoinen puoli metriä, mutta keltaisesta tahtoisin melki metrin.

Anonyymi kirjoitti...

Hassua, että tätä kautta saattaisi päästä kankaista eroon. ;) Olen jo liittyyt facebookissa kangashamstereihin, jotta saisin vähän kaappeja tyhjennettyä. Minä kun en facebookia käytä, mutta tän verran sorruin. Niina, laitan sulle emailia.

Hanna: Vihreä on varmaan parempi kuin tämä hurja keltainen. ;)

Ja Niina anteeksi, että haukuin kangasta rumaksi. Kumma kyllä useimmiten poikani tykkää just niistä minusta rumista. Räikyvän oranssi velourkin on hänestä todella hieno ja mulla ihan pahalla häikäisee silmään. Sellaista karmeaa oranssia resoriakin menin METRIN tilaamaan. voi voi.

Niina kirjoitti...

Voit kaupata mulle muitakin sun kamaluuksia, koska toi resorikin kuulostaa hyvältä. Makuja kun on niin monia.
Sehän on vaan mulle nyt hyvä että kangas on sinun mielestä ruma.

Tupuna kirjoitti...

Näin eilen pienellä tytöllä mekon tästä apinakankaasta pinkkinä, ja se oli tosi kiva. Znokin jerseyt on olleet hyvää laatua munkin mielestä.
Mulla taas on enemmän mielessä ompeluprojekteja tytölle :) Hän on vasta juuri alkanut tykätä mekoista ja oon ihan innoissani kun saan niitä tehdä. Hän on myös aina tosi innoissaan tekemistäni vaatteista, pojat ei niinkään välitä mitä laittavat päälleen.

glenni kirjoitti...

pakko laittaa miehen kommentti: "ai kato meiän puseroita, mitä eiks noi ookaan meiän...?" :)
niin ja siis tytölle ompelen ja itse taas vihaan pinkkiä/vaaleanpuniasta - onneksi makuja on monia :D

Anonyymi kirjoitti...

Tupuna: Ehkä se oli tuo keltaisen ja ruskean liian retroväri joka mua eniten tökkii. Eli pinkki varmaan parempi. Laadussa ei moittimista siitä olen samaa mieltä.

Glenni: näinhän se on että me täältä netistä kankaita haalivat ompelemme samanlaisia lapsillemme. Joku jossain kirjoittikin, että kyllästytää kun näkee samoja joka blogissa. Toisaalta in real life meidän lähipiirissä ei kyllä näitä vastaan kävele. Sikäli ovat nämä pojalleni tekemät "teidän paidat" uniikkeja.